ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE

Friday, January 26, 2007

Još jedna priča sa ulice

Juče čekam bus i pored mene na stanici između ostalih čovek i žena sa dve klinkice, tata nosi mlađu, a mama šeta stariju (cirka 2 godine) okolo ... i klinka nestrpljiva, stalno ponavlja: ’Mama, a ka’će autobus?’ a mama joj na to kaže: ’Ne smeš da budeš nestrpljiva, ako budeš u životu tako nestrpljiva bićeš mnogo nervozna i histerična’... i to baš onako odsutno, kao da joj ne drži predavanje već priča sebi, što dokazuje i ono ’histerična’ koje mala sasvim sigurno nije razumela...
Nemam svoju decu, biće bože zdravlja i toga... al uvek me zanimalo kako se to u stvari vaspitavaju deca ... čim pitam ovako nešto verovatno se već hvatate za glavu koliko će moja deca biti razmažena, ali ne mora da znači... al eto recimo u ovoj situaciji (gore navedenoj), šta biste vi uradili?

11 comments:

Anonymous said...

Ta mama garant zna sto je to rekla, ja sam na njenoj strani :) Ma o decjem vaspitanju se najmanje zna kad ih dobijes. Samo se nadjes u cudu i neverici :)

Anonymous said...

Teško pitanje. Slažem se skroz sa Cyberkevom. A šta je to razmaženo dete? Ako mu pružiš puno ljubavi i pažnje, pa ga maziš, za nekoga to znači da će biti razmaženo, a za mene ne. Jedino što se trudim da sinu stalno pričam, pa sam možda smor. Verovatno bih i ja rekla nešto slično kao ta mama. Nemaš razloga za brigu, snaći ćeš se, sigurno!:)

Tanja said...

hvala na savetima, trebace sigurno, samo boze zdravlja kad to bude...
anagram vidim da si me nasla (nadam se da se ovde ne persira, sto rece onaj neregistrovani kod tebe, ne zna se ovde ni ko je zensko ko je musko), nisam uspela od kuce uopste da ostavim komentar kod vas mojblogovaca, ne znam kako mi je s posla uspelo
pozdrav

Anonymous said...

Isto to, samo bez reči histeričan. Inače, praktikujem sa Nešom razgovor kao sa odraslom osobom. I na to reaguje. Kad napravimo dogovor, oboje se toga držimo. Osnovno je poverenje. Sve ostalo je nadgradnja.

Anonymous said...

draga tanja koliko bogat recnik ima moj voja to i sama znas, a zasto
zato sto ima (ne)srecu da ima mene za mamu, a ja ga nikada nisam stedela velikih i deci njegiovog uzrasta mozda tesko razumljivih reci, ali sam mu ih uvek opisno objasnjavala, pa je moja mala buva u dzaku vrlo brzo prihvatala i vrlo rogobatne reci, ali ih je neverovatno dobro i brzo skapirao. trba im se obracati kao malim ljudima, ali bas osobama a ne blebetati im bebecim jezikom vec im sto slikovitije objasnjavati sve sto zelis da im kazes.
veliki poljubac od nas cetvoro
ps
nadam se da ces videti moj komentar

Davor Z. said...

Mama je u pravu, bolje to nego "bibi-bubi..."

Tanja said...

milice, vidi se tvoj komentar fala bogu, super da me malo 'podrze' i moji '3d' drugari konacno :)
keve i ostali, havala na savetima
poz

Petronije said...

hahaha zanimljivo. Sumnjam da je mala posle jedog takvog objasnjena prestala sa upitkivanjem kada ce autobus. Uvek sam za to da se detetu skrene paznja na nesto drugo ili ga animirati necim kada dodju takvi "krizni" trenuci. Detetu tih godina davati takva objasnjenja...no comment
Tanja, ti si potpuno u pravu...ta recenica vise opisuje tu majku...
Elem, verovatno je htela najbolje ali mislim da je pogresan pristup.
P.S. Ovaj problem je utoliko laksi s'obzirom da imam predivno iskustvo sa beogradskim gradskim prevozom...nisam cekao autobuse po bg-u vise od 3 minuta :)

Tanja said...

petronije, burazeru, ako je tako ili se nisi nikad ni vozio beogradskim gsp-om (nezaboravno iskustvo) ili stvarno imas srece... meni je gsp nazalost svakodnevica, negde kad sam imala 21 godinu racunala sam grubo koliko sam provela vremena do tad cekajuci buseve, tako nesto mi doslo, uglavnom ispalo je 3 godine!!! znaci da zivim negde u centru recimo, ili mozda da nekim cudom vozim kola, sad bih bila mladja vec jedno 4-5 godina nego sto jesam :( al s druge strane, to je nepresusni izvor inspiracije, sta sve tamo moze da se cuje i vidi...

Anonymous said...

obozavam decu i onda gledajuci njih i "radeci" sa njima,cesto posmatram roditelje...mnogo su bre "nervozni i histericni", a nekako ocekujes da treba da budu nasmejani i zadovoljni jer kao deca su najvece bogatstvo i sl.a onda kapiram koliko energije treba za sve to.koliko ti energije oduzme npr.cekanje busa svaki dan i guzvanje u masi.pomnozi to sa brojem dece pa...meni je ova mama polu ok,mogla je da kaze samo"sad ce", gledala je dalje i to mi se svidja, ja bi pre rekla zasto treba da bude strpljiva, a ne zasto ne treba da bude nestrpljiva.ne volim zastrasivanje dece.i da, teske reci obavezno uz prikladno obrazozenje,inace odose u etar. eto bas se raspisah,a lupam na prazno, kazu da kad dobijes svoju decu zaboravis svu teoriju...

Petronije said...

:) Pa ne znam...moguce je da sam ja samo imao veliku srecu, ali zaista ih nisam cekao tako dugo. Mozda je to zato sto sam u bg-u svake prestupne godine i sto se vozim gsp-om van uobicajenih spiceva tako da povlacim ono sto sam rekao pod P.S. :)